Често задавани въпроси
Често задавани въпроси
1. Как да регистирам своят профил в системата за електронно кандидатсване по програма "Култура"?Подробни инструкции за регистрацията на профил в системата може да намерите на страницата "Информация за регистрация".
Процента на собствено участие е 5%.
3. Kак се отчита личния принос, по същия начин като останалите разходи ли?Собсвеното участие се отчита с разходооправдателни документи (фактури/граждански договори със съответното плащане към тях - платежно нареждане/сметка за изплатена сума и внесени осигуровки
4. Закупуването на техника към кои бюджетни разходи спада? В административните разходи поемат ли се раходи за счетоводство, координатор?
Описано е подробно в Съдържателния обхват на Програмата, както следва на стр. 10:
4.1. Административни разходи СП „Култура” – 2024 г. определя размер на административните разходи до 30 % от стойността на исканото финансиране. Административните разходи включват разходи за наем на офис, офис консумативи, режийни, комуникационни разходи (телефон, интернет, пощенски и куриерски услуги и др.), счетоводно обслужване и др. Разходите за управление и координация на дейностите по проекта се приемат за Програмни разходи.
4.2. Разходи за техника, софтуер, техническо оборудване и др. Програмата допуска финансиране за закупуване на техника, софтуер, техническо оборудване и пр., на стойност до прага на същественост за придобиване на ДМА, а именно 840 (осемстотин и четиридесет) лв. с ДДС, а за закупуване на компютърна конфигурация – 600 (шестстотин) лв. с ДДС, съгласно счетоводната политика на Столична община. При промяна на посочените прагове ще бъдат признати разходи, съгласно новите условия. Допустимо е закупуване на техника, софтуер и оборудване в размери над прага на ДМА, когато приносът на общината за закупуването им е в рамките на посочените лимити.
Право да кандидатстват за финансиране на проекти по Столична програма "Култура" имат:
- регистрирани като юридически лица с нестопанска цел;
- регистрирани като търговци по Търговския закон;
- регистрирани като кооперации по Закона за кооперациите;
- юридически лица, създадени със закон или акт на орган на изпълнителната власт.
- физически и самоосигуряващи се лица- само за направления определени в съдържателния обхват за съответната година
Кандидатите следва да имат седалище на територията на Столична община.
6. Финансиране от друга програма може ли да се приема като собствен принос при кандидастването ни тук?
Финансирането от други програми се записва във формуляра за бюджет като собствен принос. Във формуляра за проект се упоменава финансирането от друга програма в раздел „Партньори“, като се подава и писмо за партньорство.
7. Ще бъдат ли одобрявани разходи по граждански договори за хонорари?
Да.
8. Тези 15% промени бюджета на проекта, които са разрешени, трябва ли да се съгласуват предварително или са допустими само като ги обосновем добре после в отчета?
Не се изисква предсварително одобрение от страна на Столична община за бюджетни промени в рамките на 15 % от бюджета. Бюджетните промени не могат да водят до промяна на бюджетното съотношение между собствен принос и безвъзмездно финансиране от страна на СПК. Могат да бъдат само във финансираните пера от Столична програма „Култура“.
9. Трябва ли задължително реализирането да бъде в София?
Реализирането на проектите трябва да се реализира на територията на Столична община. Възможна е реализация извън Столична община само за проектите в направление 9.Развитие на културните организации и творците в София.
10. За ООД, което оперира на територията на СО, но е регистрирано в друга община, ще бъде ли възможно да кандидатства?
Кандидатстващата организация трябва да има седалище на територията на Столична община или разкрит филиал с адрес на управление на територията на Столична община.
11. Здравейте, задължително ли е да представим медиен план и споразумение с медия за кандидатстване по направление "Екранни изкуства"?
Да, подаването на медиен план и споразумение с медия за кандидатстване по Направление „Екранни изкуства“ е задължително. Споразумението може да бъде с медия от целия спектър на медиите, вкл. и с онлайн платформи за видео споделяне и др.
Като документ за споразумение с медия, може да бъде приложена информация за съществуващ канал в платформата на youtube.com, като се декларира, че видеото ще бъде качено там.
12. Възможно ли е ДМА да струва например 1000 лв., но само 50% от тях да се поеме от СП "Култура", а останалата от собствени средства?
Не.
13. Колко процента от общия бюджет могат да бъдат хонорите?
По Столична програма „Култура“ не е налице изискване хонорарите да бъдат до определен процент от бюджета.
14. Собственият принос процент от всяко перо на бюджета ли е, или може да бъде за конкретен разход?
Собственият принос може да бъде определен за всеки или някои от разходните пера, които се финансират от СПК, а също така може да бъде и за покриване изцяло на някое от бюджетните пера.
15. Разходи за счетоводител могат ли да бъдат към административни разходи?
Разходът за счетоводител е административен разход.
16. Може ли ръководителят на проекта да е лице външно на кандидатстваща организация, например това да е режисьорът на спектакъла или филма?
Няма изискване за нито един от участниците в проекта да бъде служител на организацията на трудов договор. Организацията гарантира готовността и желанието на всички членове на екипа и участници да участват в него.
17. Ако проекта предвижда участници артисти от чужбина трябва ли да превеждаме СВ-та им?
Всички документи, които се подават, трябва да бъдат на български език.
18. Ако проектът предвижда превод, това счита ли се за партньорска организация?
Партньорска организация е организация, която участва в реализацията на проекта, а не просто има роля на изпълнител за някои от дейностите в него.
19. Ако проектът се изпълнява от юридическо лице, което не е културна организация, а бизнес ООД в случая заведение в което искаме да развиваме култрурна дейност. Възможно ли е да кандидатстваме?
Няма забрана за кандидатстване.
|
КОНТАКТИ |
|
Координатор на СП „Култура”
|
Биляна Генова - директор на дирекция "Култура"
|
тел.: 02 988 20 08; |
Направление 1: „Театър” |
Нели Горанова – главен експерт |
тел.: 02 986 22 78; |
Направление 2: „Музика” Направление 3: „Танц, танцов театър и пърформанс” |
Анна Донева - главен експерт |
тел.: 02 987 48 92; |
Направление 4: „Визуални изкуства” |
Ивана Пасева - главен експерт |
тел.: 02 986 22 78; |
Направление 5: „Литература и читателски компетенции ” |
Ирина Михайлова - главен експерт
|
тел.: 02 987 06 39; |
Направление 6: „Културно наследство и социализация” Направление 7: „Международни проектни партньорства ” |
Ирина Занева - старши експерт |
тел.: 02 987 78 94; |
Направление 8: „Културно-образователни проекти, развитие на публиките и творчески компетенции“ |
Милена Ананиева - главен експерт |
тел.: 02 981 64 26; |
Направление 9 „Развитие на културните организации и творците в София“ |
Кристина Белчева - главен експерт |
тел: 02 987 06 39; |
Направление 10: "Екранни изкуства" |
Боряна Черкелова - младши експерт
|
Тел.: 02 987 21 79; |
Направление 11: "София - творчески град на киното (под егидата на ЮНЕСКО)" |
Боряна Черкелова - младши експерт |
Тел.: 02 987 21 79; |
- При технически въпроси, свързани с онлайн кандидатстването, моля свържете се със специалист на Софтуерна група „АКСТЪР”:
- Телефон за връзка: (02) 965-34-69, 9:30-18:30, Понеделник до Петък
- e-mail: kultura[маймунско а]acstre.com
- kultura@acstre.com