След успешна регистрация, потребителят се идентифицира с електронна поща и парола.
Квалифицираният електронен подпис /КЕП/ може да се използва за идентификация на заявителя на електронна административна услуга, както и да му послужи за подписване на подадените документи преди те да бъдат подадени към администрацията.
КЕП може да бъде получен от доставчици на квалифицирани удостоверителни услуги. За територията на Република България, техният списък е публикуван тук: https://crc.bg/bg/rubriki/560/elektronni-udostoveritelni-uslugi.
* Възможно е от потребителя да се поиска въвеждане на валидна електронна поща с цел сигурност, ако такава не бъде намерена в описанието на предоставения КЕП.
За идентификация с облачният КЕП на EvroTrust е необходимо е първо да се инсталира мобилното приложение на EvroTrust за Android или iOS и е необходимо да премине етапа на идентификация.
Освен за идентификация, облачният КЕП служи и за електронно подписване на подадените документ към администрацията.
Облачният КЕП дава на потреибтелите същите възможности, каквито и стандартният КЕП но се управлява много по-лесно и не изисва допълнителни средства като смарт карти и четци.
За идентификация с облачният КЕП на B-Trust е необходимо е първо да се инсталира мобилното приложение на B-Trust за Android или iOS и е необходимо да премине етапа на идентификация.
Освен за идентификация, облачният КЕП служи и за електронно подписване на подадените документ към администрацията.
Облачният КЕП дава на потреибтелите същите възможности, каквито и стандартният КЕП но се управлява много по-лесно и не изисва допълнителни средства като смарт карти и четци.
Заявителят на електронна административна услуга може да се идентифицира с Персонален идентификационен код (ПИК) на НАП. ПИК на НАП се издава еднократно от данъчните служби, може да се сменя и да се използва за идентификация неограничен брой пъти.
При идентификация с ПИК на НАП, потребителят бива пренасочен към страница на НАП, където трябва да въведете своя идентификатор (ЕГН или др.) и своя ПИК.
При идентификация с ПИК на НАП, е възможно от потребителя да се изискват допълнителни данни за идентификация (Електронна поща) с цел сигурност.
При идентификация чрез портала за е-Автентикация, потребителят бива пренасочен към страница, която позволява да се използват услугите на ДАЕУ за е-автентикация. Предимство на тази идентификация е, че чужденци могат да използват тази технология за идентификация при получаване на български административни е-услуги.
За да може потребителят да заявява електронни административни услуга след идентифицира с потребителско име и парола е необходимо първо да добие статус на "Верифициран протребител". Потребителят може да направи това по един от следните методи: